Projekt

Współdecydowanie
Stan realizacji
Alert Miejski
Czas realizacji
08-12-2014 - 31-12-2018
Opis

Dzięki aplikacji niemal natychmiastowo można zgłosić problem, na który natrafimy w przestrzeni miejskiej. Wystarczy posiadać urządzenie mobilne (oparte na Androidzie, systemie IOS, czy Windows Phone), mieć wgraną aplikację alertszczecin.pl oraz dostęp do Internetu. Można również wykorzystać w tym celu komputer stacjonarny. Dzięki pierwszej wersji aplikacji dostępnej na urządzenia mobilne i stacjonarne, mieszkańcy Szczecina zgłosili 10858 mniejszych i większych interwencji. Udało się z sukcesem rozwiązać 8882 spraw, czyli 82 %. Wersja 1.0 działała od maja 2014 roku. Przez ten czas zbierane były wnioski i sugestie, dotyczące usprawnień platformy, które zostały uwzględnione i dzięki temu powstało ulepszone narzędzie – Alert Szczecin 2.0. W ulepszonej wersji jest nowy, całkowicie zmieniony układ graficzny, funkcja pobrania z serwera historii alertów autora oraz historii wiadomości z nimi związanymi, możliwość dodania kliku zdjęć, funkcja krótkich wiadomości, komunikacja obustronna (użytkownik – jednostka realizująca zgłoszenie i na odwrót), możliwość wycofania swojego zgłoszenia, opcja zapisu na swoim urządzeniu mobilnym zgłoszenia, a po połączeniu z siecią zdalnego wysłania, weryfikacja swoich zgłoszeń, tryb obsługi aplikacji „bez rejestracji” tzw. zgłoszenia anonimowe oraz wdrożona nowa platforma, na urządzenia mobilne z systemem Windows (na wyraźną prośbę użytkowników). Ciekawostką są także mobilne kioski, do których dostęp ma każdy mieszkaniec. Ustawione są w filii urzędu miasta na Prawobrzeżu przy ulicy Rydla 39/40, dwa w budynku Urzędu Miasta przy placu Armii Krajowej 1 (w hallu głównym i w Biurze Obsługi Interesantów) oraz w gabinecie prezydenta Szczecina Piotra Krzystka, który na bieżąco może kontrolować tempo załatwiania spraw przez urzędników. W „kioskach” zobaczymy i sprawdzimy bieżące statystyki Alertu Szczecin.

Linki
Galeria